Viorel Vasile, Safety Broker: Reducerea agresiva a comisioanelor de intermediere va pune lacatul pe usile brokerilor din orasele mici
Societatile de brokeraj in asigurari se confrunta in ultima perioada cu o presiune ridicata pe reducerea comisioanelor incasate pentru intermedierea politelor RCA, care au scazut de la o medie de 16% la finele lui 2015, pana la 10% in prezent, fapt care ar putea conduce la iesirea unor jucatori din piata si la o scadere semnificativa a gradului de cuprindere in asigurare, in special, in provincie, apreciaza Viorel Vasile, CEO Safety Broker.
"Majoritatea asiguratorilor au redus comisioanele la RCA, iar presiunea vine de la ASF, pe ideea reducerii costurilor cu vanzarea asigurarilor obligatorii auto. In piata, comisioanele au coborat la un nivel mediu de 10%, de la 14% in primul trimestru si 16% la finele anului trecut. Este evidenta o tendinta foarte agresiva a reducerii de comisioane", a declarat Viorel Vasile (foto).
Seful Safety Broker mai spune ca un comision mediu "de break-even", care sa ii asigurare continuitatea afacerii, ar fi de minim 12,7%. "Din punct de vedere economic, noi nu mai putem sa suportam acest nivel de reducere a comisioanelor. Ne afecteaza business-ul, in sensul in care noi avem niste cheltuieli fixe de acoperit pentru desfasurarea activitatii, precum chirii, salarii, leasing-uri la masini s.a.m.d.. Daca veniturile brokerului ajung sub nivelul costurilor voi fi obligat sa inchid unele locatii. Iar din pacate locatiile respective sunt in general in orasele mici, sub 10.000 de locuitori, unde incasarile nu sunt foarte mari. Acolo, nici asiguratorii nu mai au birouri".
Intrebat daca vanzarea asigurarilor in provincie, preponderent pe Internet, ar reprezenta o solutie daca brokerii de asigurari isi vor inchide majoritatea birourilor in orasele mici sau in zonele rurale, ca urmare a scaderii incasarilordin comisioane, Viorel Vasile a raspuns ca livrarea politei, ulterior achizitiei ar genera costuri prea mari pentru fiecare asigurare.
"Pe Internet se vand asigurari RCA foarte bine in orasele mari: Bucuresti, Iasi, Timisoara, Cluj, Constanta sau Brasov, cu o pondere de pana la 90% din total vanzari. Insa, pentru a livra polita dupa achizitie in orasele mici, de pana la 10.000 de locuitori si in mediul rural, costurile ar fi mai ridicate decat comisionul in sine. Care va fi riscul? Gradul de acoperire in asigurarea RCA se va duce in jos, iar in acele orase nu prea se vor mai incheia asigurari", a spus seful Safety Broker.
Viorel Vasile: ASF si piata nu inteleg rolul brokerului
"Din pacate autoritatea sau restul pietei nu reusesc sa inteleaga care este rolul brokerului si ceea ce face brokerul in baza banilor incasati. In principiu, trebuie sa te duci unde este cerere. In orasele cu pana la 10.000 de locuitori exista, mai ales in lipsa prezentei directe a societatilor de asigurari. Castigurile nu sunt ridicate, iar marjele sunt foarte mici. Astfel, realizam un efort de logisitica pentru a tine deschie acele birouri. In momentul in care trecem sub costuri, trebuie sa inchidem activitatea", a declarat seful Safety Broker.