Interviu Lavinia Niță, unul dintre pilonii care a consolidat Safety Broker

12 Aprilie 2018 - 12:57
Lavinia Nita

De 11 ani Lavinia face parte din familia Safety, este alături de noi încă de la început, contribuind la dezvoltarea și ascensiunea a ceea ce astăzi cunoaștem a fi Brokerul numărul 1 în asigurări cu experiența, dăruirea și profesionalismul său. Lavinia Niță este un lider, un partener și un coleg model din toate punctele de vedere.

S.M.: Spune-ne te rog cum a luat naștere Safety Broker și în ce conjunctură?

L.N.: Trioul de prieteni, care ulterior a creat Safety Broker, a început să ia contur undeva la sfârșitul anilor ’90. Tot în aceeași perioadă, alături de cel de-al treilea membru fondator, ca și reprezentanți ai unui asigurator, l-am cunoscut pe Viorel Vasile, iar el, la acel moment, administra deja un broker de asigurări. În timp, viața a făcut să ne alăturăm echipei sale, în cadrul respectivului broker, așa cum, de altfel, au făcut-o și alți oameni valoroși din industrie, oameni care au rămas până în ziua de astăzi alături de noi. Safety Broker a luat efectiv naștere în aprilie 2005, atunci când Viorel Vasile a ales să construiască un business propriu, de la zero, și să aibă alături de el  acei oameni în care a investit încredere
și a primit-o la rândul său din partea lor. Inițiativa sa a venit ca o provocare, care a fost acceptată imediat, luând în considerare nivelul de încredere reciprocă și relația profesională dezvoltate în timp, dar și aportul colegilor și prietenilor care au ales să se alăture proiectului Safety Broker. Pe lângă provocarea profesională, am avut și una personală, aceea de a reuși să creăm o echipă profesionistă, unită și frumoasă. Și, dacă mă uit în urmă, se pare că ne-a reușit!
 
S.M.: Cum ai descrie evoluția Safety Broker din 2005 până în prezent?

L.N.: Încă de la înființare, Safety Broker și-a propus să aibă o dezvoltare corectă, curată, temeinică și pe termen lung, evitând să aleagă o strategie de creștere rapidă, dar de scurtă durată. Această strategie, coroborată cu talentul managerial, a dus la poziționarea companiei pe primul loc în 2013 (la 8 ani de la înființare) în rândul intermediarilor în asigurări cu capital integral românesc, ce activau în piața locală de asigurări. Această poziție o păstrăm de altfel și în prezent. În anul 2016 Safety Broker este cel mai mare broker de intermediere în asigurări din România, conform volumului de prime intermediate, cu un capital social de 1.000.000 lei, cu un număr de 75 de angajați profesioniști, 12 puncte de lucru proprii, peste 150 de birouri tip franciză, în 40 de județe, și peste 1.000 de asistenți în brokeraj. Succesul acestui proiect cred că a avut la bază și modul în care Safety Broker a știut să își adapteze strategia de dezvoltare în funcție de momentele cruciale și intemperiile ce au apărut de-a lungul acestor 11 ani de viață.


S.M.: Care a fost parcursul tău profesional în Safety Broker de la începuturi și până astăzi?

L.N.: Plecând de la faptul că la momentul în care Safety Broker a luat naștere experiența mea în domeniul asigurărilor acumulase deja 13 ani de activitate, îmi imaginez că acest proiect a fost ca un soi de „doctorat” pentru mine. O lucrare de doctorat pe care am realizat-o zilnic, filă cu filă, alături de/și împreună cu echipa Safety, compusă din oameni minunați.


S.M.: Ce implică actuala ta poziție în Safety Broker, care sunt responsabilitățile și ce ți-ai propus pentru viitor?

L.N.: Din punct de vedere legal, din postura de Director Executiv al Safety Broker de Asigurare S.R.L, îmi revine sarcina de a gestiona relațiile comerciale cu partenerii contractuali (asiguratori, asistenți în brokeraj, clienți etc). Totodată, Directorul Executiv al unui intermediar în asigurări este cel care administrează relațiile cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, cel care supervizează și coordonează activitatea de raportări către autoritatea de supraveghere. Nu în ultimul rând, alături de Directorul General al companiei și de ceilalți membri directori încercăm să luăm deciziile corecte pentru buna desfășurare a activității societății. În ceea ce privește viitorul, îmi doresc și mi-am propus să fac tot ceea ce ține de mine ca acest proiect frumos, început în urmă cu 11 ani, să își continue parcursul minunat, chiar și în contextul apariției unor factori externi meniți să bulverseze industria noastră.


S.M.: Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ai învățat la Safety Broker și cum ți-au influențat ele dezvoltare personală și profesională?

L.N.: Cred că cea mai mare abilitate dezvoltată în cadrul acestui proiect a fost munca în echipă. Performanța acestui proiect nu ar fi fost posibilă în lipsa unei coeziuni bazate în primul rând pe prietenie și respect între membrii echipei Safety. Mai cred că experiențele trăite de-a lungul celor 11 ani de Safety m-au ajutat să fac lucrurile mult mai creativ și mai dinamice.


S.M.: Cât de greu este pentru o femeie să atingă succesul într-o piață preponderent masculină?

L.N.: În industria asigurărilor din România cred că sunt multe femei puternice, chiar dacă nu întotdeauna le regăsim și în primul rând. În ceea ce mă privește, consider că pentru a avea succes în ceea ce faci, și aici nu se mai pune problema dacă ești femeie sau bărbat, trebuie să muncești mult și constant, să îți placă ceea ce faci și să încerci să aduci plus valoare zi de zi. Succesul nu-l atingi niciodată, dar în permanență alergi după el. De cele mai multe ori nici nu-l recunoaștem, pentru că după ce ai depus eforturi susținute, după ce te-ai implicat 200%, totul pare foarte firesc și perfect normal, nu numai că te aștepți să ai rezultate, dar le și obții. În plus, dacă ți se cuvine, de ce să nu te aștepți și să-ți dorești să apară la un moment dat? Poate că nu este ușor să ai succes într-o lume predominant masculină, dar cu siguranță este fascinant.


S.M.: Cum reușești să menții echilibrul între viața personală și afaceri?

L.N.: Așa cum am mai spus Safety este parte din mine, este casa mea, familia mea. Dacă vii la serviciu cu drag, poți să îmbini viața de familie cu cea profesională. În plus, familia mea, din viața personală, a fost mereu alături de mine și m-a sprijinit în tot ceea ce am făcut și m-a înțeles atunci când  am avut nevoie.


S.M.: Cum vezi acest sfârșit de an pentru Safety Broker?

L.N.: Modificările legislative aplicabile industriei asigurărilor, adoptate pe parcursul anului 2016, au reușit sa creeze un mediu tulbure și fragil în care suntem nevoiți să ne desfășurăm activitatea. Chiar și așa, asimilez mediul actual cu o nouă provocare, o nouă experiență profesională. Nu este pentru prima dată când ne aflăm în fața unor astfel de provocări, tocmai de aceea sunt convinsă că, alături de echipa Safety, vom reuși să identificăm și să implementăm modul corect de adaptare, astfel încât să rămânem în continuare pe trendul ascendent actual.


S.M.: Ce mesaj dorești să transmiți tuturor colaboratorilor Safety Broker cu privire la plafonarea tarifelor RCA?

L.N.: Plafonarea primelor maximale pentru polițele RCA, chiar și temporar, a fost o decizie politică care a creat într-adevăr o instabilitate în piață și poate și o senzație de nesiguranță pentru cei care activează în această industrie. Optimismul care m-a caracterizat întotdeauna și experiența îmi spun că aceste mișcări legislative ne vor provoca să dăm ce-i mai bun din noi, să ne regrupăm în jurul altor produse de asigurare la fel de interesante și profitabile ca și polițele RCA. Acesta ar putea fi momentul oportun în care am putea învăța să ne exploatăm portofoliile de clienți existente, oferindu-le acestora și alte produse de asigurare de care au nevoie și despre existența
cărora poate ca nu au cunoștință. Cross-selling-ul (vânzările încrucișate) reprezintă o tehnică excelentă prin care fiecare intermediar își poate mari nivelul vânzărilor într-un mod extrem de eficient și necostisitor.


S.M.: Cum vezi evoluția pieței de asigurări în 2017?

L.N.: Să faci o previziune pentru evoluția pieței asigurărilor în România, în 2017, este un lucru foarte dificil în contextul politico-economic actual. În primul rând, trebuie să luăm în calcul deciziile, pe alocuri, de neînțeles, venite din par
tea politicului. Apoi, trebuie să vedem cum se va reașeza piața după expirarea celor 6 luni de plafonare a tarifelor maximale. Personal, în situația în care forța de vânzare din industrie se va perfecționa și va înțelege că trebuie să înceapă să vândă și altceva decât polițe RCA, cred că vom observa în final o educare a jucătorilor din industria asigurărilor (în special intermediari, asigurați) cu privire la produsele de asigurare și la modul de vânzare al acestora. Iar acest lucru nu poate duce decât la dezvoltarea sănătoasă a acestei industrii.

 

Articole recente

20 August 2018 - 10:43

Un vis implinit dupa zece ani de munca se poate spulbera intr-o secunda.

Noi, romanii avem poate cel mai dezvoltat simt al proprietatii. Suntem crescuti si educati cu...